1
1.Imatge pròpia.
A
les aules de quatre anys les sessions de psicomotricitat es realitzen alhora
que les de filosofia 3/18 (amb cada meitat de nens de les duess aules) i per això no
hem vista gaire d’aquestes sessions. El motiu és perquè tant la meva companya (Patri)
com jo hem estat a les sessions de filo, programant, planificant, organitzant
activitats i contes, amb l’ajuda i suport de les nostres dues mestres d’aula. I
he de dir que ha sigut un immens plaer realitzar la filosofia 3/18, ja que hem
après un munt i hem gaudit molt.
Però
referent a l’activitat de psicomotricitat, van demanar permís tant la Patri com
jo per fer alguna sessió més de psicomotricitat, qüestió que no vam tenir cap
tipus de problema, aquell dia no vam fer
filo i van anar a la sala de psicomotricitat.
He de dir, que he tingut la sort de poder
conèixer a diferents docents impartint les sessions (quatre mestres) en aquest centre,
ja que a l’assignatura de "Desenvolupament Psicomotriu" de segon curs, vaig fer
les pràctiques en aquest mateix centre i això m'ha ajudat a conèixer diferents versions de tutoritzar una sessió de psicomotricitat.
Per
una banda, he observat la manera de treballar que tenien la majoria d’ells, han
tingut i tenen una actitud de respecte cap als infants, una actitud ètica i docent,
que m`han ajudat a completar les meves competències com a futura docent. Fins i
tot a l’última sessió de psico m’hem vaig quedar sorpresa de l’actitud de la
mestra perquè respectava al màxim el joc que feien els nens, un exemple és quasi
al final de la sessió, que vaig apartar
uns mòduls perquè els nens tinguessin lloc per seure o estirar-se per fer la part
de la representació, i la mestra m’ha va dir que no toqués res, que tot es
quedava com estava, per no trencar el joc que els nens tenien, això hem va mostrar
el gran interès i el respecta cap a les accions dels nens i per tant el
desenvolupament de la seva personalitat.
Per
altra banda, he pogut gaudir dels nens, d’ajudar-los quan els hi ha fet falta i
de col·laborar amb la mestra de la sessió en tot moment, he estat atenta a les
indicacions i recomanacions per fer un bon desenvolupament de la sessió. He
gaudit molt de poder visionar per exemple el joc que fan amb les teles, són un material que m’agrada molt perquè donen
molt per jugar i els nens els hi encanten, sobretot ara que està de moda la
pel·licula de “Frozen”, i els nens juguen com si fossin els personatges d’aquesta
pel·licula. Altres (sobretot nens), jugaven a un joc més fort, motiu pel qual
hem intervingut vàries vegades per dir-los que estaven molestant als companys
que també es trobaven a la sala jugant però sempre des del respecte pel seu joc
i tenin una bona actitud.
2. Imatge pròpia.
Personalment crec que l’actitud ètica i docent, ha de ser d’escolta, d’observació constant, ja que és l’única manera de poder conèixer les inquietuds i necessitats dels nens. En aquestes sessions es veuen moltes situacions d’aprenentatge que podem aprofitar per conèixer l’estat personal dels nens, i la nostra actitud davant d’ells és molt important perquè busquen el nostre reconeixement, els nens volen que l’adult el miri, i vegi els seus progressos, el que és capaç de fer, això crec que és fonamental per a que les relacions adult- infant prosperin.
Personalment crec que l’actitud ètica i docent, ha de ser d’escolta, d’observació constant, ja que és l’única manera de poder conèixer les inquietuds i necessitats dels nens. En aquestes sessions es veuen moltes situacions d’aprenentatge que podem aprofitar per conèixer l’estat personal dels nens, i la nostra actitud davant d’ells és molt important perquè busquen el nostre reconeixement, els nens volen que l’adult el miri, i vegi els seus progressos, el que és capaç de fer, això crec que és fonamental per a que les relacions adult- infant prosperin.
Per
concloure (i molt breument)he dir que els espais de la sala estaven disposats com ens aconseja “Acoutirier”, amb diferents
espais pels diferents moments de la sessió com per exemple: el ritual d’entrada
(on es recorden les normes, el que es pot i el que no es pot fer), la barrera (moment
de màxima pulsió), expressivitat motriu, espai sensoriomotor, espai de joc
simbòlic, espai de representació i finalment ritual sortida. Aquí deixo amb
imatges els diferents moments de la sessió, ha sigut un plaer....
No hay comentarios:
Publicar un comentario