Avaluacions
En aquests moments de les meves pràctiques he après a adonar-me que l’avaluació és un procés molt important
per no esmentar-lo.
En tots aquests dies de contacte amb la tutora, he de dir que m'hi ha
transmet, que seguir una observació per enregistrar moments de l’aula en una
graella, val la pena perquè és la manera
de millorar tant el funcionament de l’aula com el treball com a docent.
A la PGA (Programació Genera Anual) del CPI
l’Urgell, podem veure com a cada una de les rutines diàries ens esmenten
les avaluacions que fan, i crec sincerament que a la classe de “les motos” i
amb la seva tutora Mariana, aquestes avaluacions són realitzades mitjançant una
avaluació inicial, per conèixer el nivell de cada infant, així com una continua
que permeti millorar alguns aspectes i un final, on es determina si s’han
aconseguit els objectius plantejats inicialment,
Es segueix un enregistrament mitjançant instruments com: observació
diària, graelles de registre, i graelles
de procés d’adquisició de l’lestoescriptura. Es segueix un enregistrament
sistemàtic i objectiu sobre la pràctica dels nens.
Al final de les activitats s’analitza el que ha sortit bé i el que no ha
sortit tan bé per millorar-lo a les següents sessions.
Comparteix
la idea sobre avaluació que ens proposa Bejerano (2011), que:
“La
evaluación tiene una función de retroalimentación, ya que a la vista de los
resultados, se replantean de nuevo los objetivos o cualquier otro elemento del
proceso educativo, inclusive la propia evaluación. La evaluación en infantil
pretenderá señalar el grado en que se van alcanzando las distintas
“capacidades” del niño.
Els Mestres poden extreure molta informació retroalimentant-se per
tenir una imatge ajustada de les capacitats i limitacions dels nens, i poder
prendre decisions per afavorir la qualitat de l’ensenyament.
Amb aquesta reflexió també volia esmentar que no és gaire fàcil dur a
terme tot això saben que només és una persona per aula, i és impossible que una
sola pugui atendre a tots els nens i focalitzar la mirada, enregistrar el que
observa de forma escrita o gràfica.
Per acabar he de dir, que l’avaluació és una eina que ens serveix per
prendre decisions sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge, que és
fonamental per una bona actuació de la
mestra/e, fa que tingui una visió objectiva del procés real que està duent a
terme.
Hem de portar a terme processos
de recollida d'informació, reflexió i canvi, per aturar-nos a qüestionar el
que estem fent. Hem de pensar en els beneficis que suposaria per l’educació en
general.
.
Referències:
BEJERANO
GONZÁLEZ, F. (2011). La evaluación en Educación Infantil. Revista cuadernos de
educación y desarrollo, 29.
GONZÁLEZ
PULGARÓN, M.J. (2011). Importancia de la reflexión sobre la práctica.
URL: http://educacion.tamaulipas.gob.mx/formacion/cursos_2011/No2/reflexi%F3n%20sobre%20la%20pr%E1ctica.pdf
PGA (CPI l’
Urgell).
No hay comentarios:
Publicar un comentario