viernes, 22 de mayo de 2015

Avaluem.....




Avaluacions

En aquests moments de les meves pràctiques he après a adonar-me  que l’avaluació és un procés molt important per no esmentar-lo.

En tots aquests dies de contacte amb la tutora, he de dir que m'hi ha transmet, que seguir una observació per enregistrar moments de l’aula en una graella,  val la pena perquè és la manera de millorar tant el funcionament de l’aula com el treball com a docent.

A la PGA (Programació Genera Anual)  del CPI  l’Urgell, podem veure com a cada una de les rutines diàries ens esmenten les avaluacions que fan, i crec sincerament que a la classe de “les motos” i amb la seva tutora Mariana, aquestes avaluacions són realitzades mitjançant una avaluació inicial, per conèixer el nivell de cada infant, així com una continua que permeti millorar alguns aspectes i un final, on es determina si s’han aconseguit els objectius plantejats inicialment,
Es segueix un enregistrament mitjançant instruments com: observació diària, graelles de registre, i  graelles de procés d’adquisició de l’lestoescriptura. Es segueix un enregistrament sistemàtic i objectiu sobre la pràctica dels nens.

Al final de les activitats s’analitza el que ha sortit bé i el que no ha sortit tan bé per millorar-lo a les següents sessions.
Comparteix la idea sobre avaluació que ens proposa Bejerano (2011), que:
 “La evaluación tiene una función de retroalimentación, ya que a la vista de los resultados, se replantean de nuevo los objetivos o cualquier otro elemento del proceso educativo, inclusive la propia evaluación. La evaluación en infantil pretenderá señalar el grado en que se van alcanzando las distintas “capacidades” del niño.

Els Mestres poden extreure molta informació retroalimentant-se per tenir una imatge ajustada de les capacitats i limitacions dels nens, i poder prendre decisions  per afavorir la qualitat de l’ensenyament.

Amb aquesta reflexió també volia esmentar que no és gaire fàcil dur a terme tot això saben que només és una persona per aula, i és impossible que una sola pugui atendre a tots els nens i focalitzar la mirada, enregistrar el que observa de forma escrita o gràfica.

Per acabar he de dir, que l’avaluació és una eina que ens serveix per prendre decisions sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge, que és fonamental per una  bona actuació de la mestra/e, fa que tingui una visió objectiva del procés real que està duent a terme.

 Hem de portar a terme processos de recollida d'informació, reflexió i canvi, per aturar-nos a qüestionar el que estem fent. Hem de pensar en els beneficis que suposaria per l’educació en general.


.

Referències:

BEJERANO GONZÁLEZ, F. (2011). La evaluación en Educación Infantil. Revista cuadernos de educación y desarrollo, 29.

GONZÁLEZ PULGARÓN, M.J. (2011). Importancia de la reflexión sobre la práctica. URL: http://educacion.tamaulipas.gob.mx/formacion/cursos_2011/No2/reflexi%F3n%20sobre%20la%20pr%E1ctica.pdf

PGA (CPI l’ Urgell).

No hay comentarios:

Publicar un comentario