Al CEIP l’Urgell, ens hem adonat que tenen una mancança ( i també ens ho
han dit els mestres mateixos) perquè veiem que no es fan gaire taller
intercicle.
Els tallers intercicle són una metodologia innovadora per a fomentar la cooperació
entre els infants de les diverses edats, es permet atendre millor els diferents
ritmes d’aprenentatge, la diversitat d’interessos i faciliten l’autonomia amb l’assoliment
progressiu de seguretat afectiva i dels objectius curriculars establerts. Potencien
experiències emocionals que ajuden a créixer descobrint l’empatia, la
solidaritat i la tolerància.
Per això, el nostre treball de
projecte de millora a l’escola seran els tallers intercicle relacionats amb la”
Cultura Eivissenca” del qual ja hem començat a fer les activitats.
Però per recordar una mica com va anar la nostra primera sessió de
tallers he de dir que va ser el dia 16 de març per Sant Josep,on després del pati (12:15)fins les (13.15) els vam
posar en marxa amb molta il·lusió i
nervis.
Cada component del grup va estar a un taller diferent, jo vaig estar al de
les rondalles, la rondalla que tocava en aquesta sessió va ser la “Es Gegant
des Vedrà", la qual va ser en format digital, que ens va quedar molt bonica,
(amb la col·laboració de totes però especialment als coneixements tècnics de la
Laura i la Patri).
El grup de nens que estaven mesclats, de tres, quatre i cinc van venir a
la classe de la pissarra digital jo els esperava, eren uns 38 en total, he de
dir, que tenia l’ajuda d’una mestra (Maria Antònia).
Als nens els hi va agradar molt la història encara que els hi va costar
una mica entendre la rondalla pel qual, al final d’aquesta els hi vaig
contar més resumidament i els hi vaig fer preguntes per veure si l’havien
entès.
Després de la rondalla van anar a
fer un mural referit al personatge de la rondalla, en el que els nens dividits
en quatre grups, havien d’aferrar paperets en quatre taules diferents, a la
primera estava l’illa des Vedrà, a la segona estava el gegant, la tercera el
llaüt i per últim i el més gran la mar i el cel.
S’ha m’ha acudir que perquè estigues-hi més organitzat el taller i es relacionaren més els nens, posar-les una gometa elàstica de color al dit a cada nen, i els vaig dir que havien d’anar a la cartolina del color que tenien les gomes i que si volien canviar de taula per fer una altra part del mural que havien de canviar la gometa per altre color a altra nen.
Això va funcionar molt bé i els hi
va agradar molt, els nens seguien les normes molt bé, em vaig sorprendre perquè
les meves expectatives eren que no farien cas a les gometes i m’hi vaig sentir
molt bé.
Crec que tota la feina que hem fet amb els primers tallers intercicle són realment un exercici de pedagogia doncs ens ajuda a valorar molt més qualsevol tasca i a més ajuda a tots a sortir de la monotonia de la vida diària. Aqui deixo la rondalla que vam montar, algunes fotos....i ens va quedar un mural molt maco...
No hay comentarios:
Publicar un comentario