Per cert! he de dir , que des de un primer moment, na Mariana m'ha animat a fer jo l'assemblea, cosa que després de totes aquestes setmanes, he pogut practicar aquesta rutina quasi diaria, i hara hem sento més preparada que als primers dies ja que és una questió de confiança i aprenentatge.
L'assemblea és un moment idoni per treballar la lectoescriptura ja que apuntem a la pissarra amb guix, el dia de la setmana, el mes, el nom del cap de taller, cantem cançons, etc.
A l’assemblea també aprenen autònomament a treballar la lògica-matemàtica, ja que els nens han d’anar al calendari i trobar el dia al qual estan, encerclar-lo, taxar els passats, assenyalar els festius, contar quants nens hi ha en aquell moment a classe, quants nens falten, escriure’ls i si no saben, es mira com estan escrits al plafó de nombres.
Però hi ha una activitat que es fa tots els dilluns i que a mi m’agrada molt i on podem veure com participen i s’impliquen les famílies, «La volta al món en 6 bosses», és una activitat que lliga a les famílies amb l’escola, aquesta activitat funciona molt bé com que hi trobem una multiculturalitat que ens fa veure la necessitat de conèixer i valorar llocs nous, cultures noves i en definitiva prendre consciència que el món és gran i divers.
Les estratègies que es volen desenvolupar amb aquesta activitat, són ubicar-se en el mapa mundi, expressar emocions i vivències, explicar i escoltar.
Les bosses són; Eivissa, Europa, Àsia, Amèrica, Àfrica, Oceania: dins de les bosses hi ha; un conte, un CD de música, una recepta de cuina, un joc i un quadern on cada família farà la seva aportació. Cada setmana les 6 bosses aniran a casa d’una família diferent, fins que totes les famílies hagin tingut totes les bosses. Es dediquen els dilluns a primera hora a explicar cada nen o nena el que han portat a la bossa.
En aquesta activitat es veu clarament les famílies que estan més implicades amb els seus fills i l’escola, ja que quan un nen comença a parlar del que ha fet amb els seus pares, podem percebre si els hi han dedicat molt o poc temps i el grau d’implicació de les mateixes.
Tot això m’ha fet adonar-me, que el treball de les famílies a de ser molt de dia a dia, els nens necessiten tenir on poder recolzar-se i les seves famílies són les persones més importants en les que poden fer-ho i he vist com hi ha bastants nens que a el millor no tenen el suport que ens agradaria que tinguessin, ja que les mancances són degudes a les característiques de les famílies, diferents situacions familiars, és una qüestió que es pot percebre amb el desenvolupament dels dies.
I parlant de familíes, he de dir que ara que han passat uns dies des del meu començament, les relacions amb elles estan més properes, ja que confien em mi, hem pregunten coses en moments puntuals d'entrada i sortida dels nens, i si en aquell moment no està la meva tutora, parlen amb mi i després li comunic a la tutora.
Per altre banda també hi ha contacte amb les famílies en l'activitat de la piscina, ja que és un altre espai on ens trobem i podem aprofitar per parlar amb els pares que vénen a recollir als nens, és un moment especial perquè els nens estan cansats, altres ploren perquè no havien tingut ganes d'anar-hi i nosaltres hem estat recolzant-los i després els hi expliquem als pares i mares...
Altres moments de contacte amb les famílies són les diferents activitats que es realitzen al centre un exemple d'això ha sigut l'Olimpíada Pagesa, aquest dia vaig gaudir moltíssim, va ser un dia imcreïble, tothom va col·laborar, pares, mares, mestres, alumnes de tot el centre, vaig gaudir i m'hi vaig emocionar de veure a tothom gaudint de totes les activitats que hi vam fer, llançament de capells cursa de garroves, cursa de carretilles, olorar diferents pots i endevinar què era, i moltes proves més, on la implicació de tota la gent ha sigut molt important per fer aquest dia tan especial,
fins i tot vam sortir al diàri a la contraportada!!.
La nena del porró és Aina la meva filla.... |
Com diu Comellas (2009):
“Compartir con otras familias y colectivos inquietudes, necesidades, acciones o recursos es una manera de ahorrar esfuerzos, conocer y valorar más ideas y maneras de hacer y ser más coherentes con el proceso educativo”
Referències:
-COMELLAS CARBÓ, M.J. (2009). Familia y escuela: compartir la educación. Barcelona: Graó.
- Imatges pròpies.
No hay comentarios:
Publicar un comentario